dinsdag 31 december 2019

Terugblik: 2019 in kaarten

Hoewel het knutselen in 2019 bij mij op een wat lager pitje gestaan heeft, vond ik het toch wel leuk om (net als andere jaren) weer een terugblik te doen en een jaaroverzicht samen te stellen.

Januari
Het jaar begon direct met een mijlpaal: Zoë werd 1 jaar! Voor haar maakte ik natuurlijk een persoonlijke kaart!


En deze wolken-kaart maakte ik voor mijn zusje die aankondigde dat ze zwanger was:


Oké, ik kon echt slecht kiezen uit mijn kaarten deze maand, dus hierbij echt de laatste: het konijntje van Eline Pellinkhof is zo'n schatje, en dan zo in haar mandje/ luchtballon in de wolken. Lief toch?


Februari
Mijn liefde voor Distress Oxide inkt groeide deze maand hard. Ik leende eerste van mijn moeder wat kleurtjes om te zien of ze me bevielen en vervolgens kocht ik een aardig voorraadje op de Knotsgekke Kaartendagen.


Eline's babies vervelen me nooit, evenals haar papierblokken. Hieronder dus een kaartje met beide:


Maart
Mijn moeder vierde deze maand haar 60e verjaardag. Ik maakte deze persoonlijke kaart voor haar:


Ik ben nog steeds verliefd op de rode KitchenAid die op ons aanrecht staat, al gebruik ik hem veel te weinig. Maar ik vond het wel leuk om hem te verwerken op dit vrolijke bak-kaartje:


April
Inmiddels was ik in april met zwangerschapsverlof. Op de dagen dat Zoë naar de opvang ging, had ik dus lekker wat tijd voor mezelf wat meestal resulteerde in 'knutseltijd'.
Ik maakte deze maand onder andere deze slider card. Enorm leuk model, als je het mij vraagt :).


Verder heb ik me erg vermaakt met het maken van de kaart hieronder. Heerlijk om de huisjes lekker in te kleuren en vervolgens een vrolijk dorpje te vormen.


Mei
Het allergrootste hoogtepunt van deze maand, of eigenlijk van dit jaar, is de geboorte van Esmée op 18 mei. Qua creativiteit... ik maakte wel wat kaartjes of ik had ze nog niet aan jullie laten zien, dus ik had wel wat blogberichten geplaatst. Een van de leukste vind ik toch wel dit cadeautje met katje erbij:


Juni
Ik maakte een naamslinger voor op de kamer van Esmée:


En ik maakte deze kaart voor ons lieve Franse vriendinnetje... alleen kwam de kaart nooit aan :(. Maar hoe leuk zijn de zeemeerminnen van Marleen van der Most!


Juli
Ook dit jaar hebben Larissa en ik weer maandelijks ge-swapt. We vierden eind van het jaar zelfs ons tweejarig-swap-jubileum :). En ik vind het nog steeds zo leuk om te doen! Dit kaartje maakte ik met het leuke pakket dat Larissa samenstelde. De opdracht hierbij was 'gebruik het stencil'.


Ohhhhh... ik hou van alpaca's! Deze nieuwe stans van Eline Pellinkhof kon ik dan ook niet niet kopen! Die moest ik hebben, die riep mijn naam!


Augustus
Deze kaart maakte ik voor de trouwdag van mijn ouders. Lekker spelen met Distress Oxides en de kleurtjes van de stempels heb ik afgestemd op de inkt.


Ook deze kaart is grotendeels gemaakt met Distress Oxide inkt. De stempels zijn van Hello Bluebird, een van mijn favoriete merken.


September
De laatste van 4 vriendinnen werd deze maand 30 en dat betekende dat we ons belofte na zouden komen: met zijn vieren op vakantie! We gingen naar Sicilië, heerlijk!


Oktober
Dit super leuke papier (vind ik!) kocht ik bij Action, naast de bekende knutselmerken is dit toch ook een leuke plek om creatieve spulletjes te kopen als aanvulling. Soms valt de collectie tegen, maar soms vind je een pareltje tussen alle 'troep'. En dan heb je ook nog het geluk dat het zeer vriendelijk is voor de portemonnee.


Mijn voorraad met Marleen van der Most -spulletjes groeit gestaag dit jaar. Enorm leuke spulletjes, onderscheidend en eenvoudig in gebruik: I love it!


November
Ik maakte met het stencil van Dutch Doobadoo, die mijn moeder heeft, een leuk gevormde kerstkaart. Het leuke papier is van StudioLight en het hertje van Eline Pellinkhof.


December
Ik heb dit jaar enorm veel plezier beleefd aan Sinterklaas. Leuk om ook te kunnen knutselen in dit thema. Deze label-kaarten maakte ik voor Esmée en Nina (het dochtertje van mijn zusje) die allebei voor het eerst Sinterklaas vierden:


En na een eerste Sinterklaas, volgde een eerste Kerst. Deze kaart maakte ik voor Esmée.


Tot slot een laatste kerstkaart. Ik maakte er dit jaar een stuk of 25. Dit lieve vosje won ik bij Eline Pellinkhof. Heel blij mee!


En toen zat het jaar er alweer op. Zo cliché, maar ik ga het toch zeggen: wat is de tijd voorbij gevlogen! Als ik even met mijn ogen knipper zit er alweer een week/maand/jaar op! 
Ik kan ook niet geloven dat Zoë alweer bijna 2 jaar wordt. Twee jaar! Hoe dan? Het lijkt als vorige week dat ik hoogzwanger van haar was tijdens de feestdagen en nu... nu kletst dat wurmpie de oren van mijn hoofd, is ze trotse zus, ga ik elke zaterdag met haar gymmen, eet ze pannenkoeken als een bootwerker en begint ze nu af en toe lekker koppig 'nee' te schreeuwen (hoort erbij, zeggen ze)! Ik geniet volop van mijn meiden en ben enorm blij dat alles goed gaat met ons. Ik vind het heerlijk om moeder te zijn en daarnaast ook nog tijd te hebben voor mijn eigen 'dingen', zoals kaarten maken. 

Ik ben enorm benieuwd wat 2020 ons allemaal gaat brengen, ik heb er zin in en kan niet wachten! Voor nu wens ik jullie allemaal een gezellige, veilige en fijne jaarwisseling en ik zie jullie (en jullie creaties) graag weer in het nieuwe jaar! Tot dan xxx




3 opmerkingen:

  1. Wat een super leuk jaaroverzicht heb je weer gemaakt! Leuk om verschillende kaartjes die je het afgelopen jaar hebt gemaakt weer even terug te zien. We wensen jou en je gezinnetje ook een fijne jaarwisseling toe en een goed, gezond en creatief 2020!

    Groetjes, Merit en Annemarie

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat super om zo als die mooie creaties bij elkaar te zien!! Top!! En ja je hebt gelijk. De tijd heeft vleugels lijkt het wel. Maar wij zijn 4 jaar verder dan jouw meiden maar het blijft zo hard gaan.
    Hele fijne jaarwisseling en tot 2020!! Dat je maar weer veel leuke dingen maken mag in het nieuwe jaar!!
    Groeten van Femminde

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuk zo’n creatief jaaroverzicht, Linda! Prachtige kaarten!
    En hopelijk wordt 2020 ook weer zo’n mooi en creatief jaar! De beste wensen.
    Groetjes
    Jantine

    BeantwoordenVerwijderen

Hallo,
Gezellig dat je mijn blog bezoekt (of zelfs volgt). Ik zou het erg leuk vinden als je een berichtje achterlaat, deze lees ik met veel plezier. Bedankt en tot snel weer!

Liefs,

Linda

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.