vrijdag 8 november 2019

LiLa Swap #24 - Distress Paint

Een spetterende swap van ons dit keer! Om meerdere redenen :). Allereerst omdat onze swap nu 2 jaar bestaat! Time flies when having fun. Al heel wat leuke pakketten en projecten verder en nog steeds zo leuk om te doen! Ter ere van ons 2-jarig bestaan, hebben we een nieuw logo:


De tweede reden dat dit een spetterende swap is, heeft te maken met mijn uitwerking van de opdracht... Maar voordat we over gaan naar de opdracht, eerst de introductie van ons nieuwe pakket! Ik was dit keer aan de beurt om hem samen te stellen. Ik ontdekte het merk Carlijn Design, dus het leek me leuk daarvan iets in ons pakket te doen. Verder het nieuwe papierblok van Marianne Design, Eline Pellinkhof: ik ben gek op die kleurencombi, geweldig! Distress Paint, wat kunnen we daar eens mee doen? En als aanvulling voegde ik nog een set masking stencils toe en ik stanste twee woorden en een sneeuwvlok.


De eerste opdracht bij dit nieuwe pakket was 'gebruik de Distress Paint'. Dit was de eerste keer voor mij dat ik deze verf gebruikte en wilde dus wat experimenteren. Maarrrr het tweede experiment verliep anders dan gepland. Wellicht dat je het al op Instagram voorbij hebt zien komen: ik kneep iets te hard in het flesje waardoor het dopje eraf vloog... tegen (onder andere) de witte muur! Ik schrok me wild, poetsen als een gek, maar helaas het mocht niet baten. Alhoewel: de koelkast, tafel, bank en vloer heb ik schoon gekregen. Maar de muur kan een nieuwe laag witte verf gebruiken. Marc raadde me aan de verf noooooit meer te gebruiken, hihi. Ach, we kunnen er nu om lachen.

Om van de schrik te bekomen, raak ik het flesje maar even niet meer aan. Gelukkig had ik mijn eerste experiment nog liggen en daarmee ben ik verder gegaan. Met een splatter Brush maakte ik kleine zwarte spettertjes op een achtergrond die ik maakte met Distress Oxide inkt. Dit werd de basis voor deze kaart:


Ingrediënten voor deze kaart:
- Basiskaart wit
- Inkt achtergond: Distress Oxide Inkt - Faded Jeans, Broken China, Tumbled Glass
- Spetters achtergrond: Distress Paint - Black Soot
- Stempel ijsbeer: MFT - Polar Bear Pals
- Stempel tekst: Neat & Tangled - Stay Cool
- Transparante drops: Lucy's Little Things


7 opmerkingen:

  1. Toffe kaart. Met het beetje spetters niet te zien dat het zo'n knoeiboel werd...
    Fijne dag
    Nancy

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hele toffe kaart, Linda. En mooi pakket stelde je samen. Maar wat een drama met de verf, zeg...jemig.
    Dat wordt de muur verven...sterkte!
    Groetjes
    Jantine

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een mooi pakket stelde je samen en wat een schattig kaartje heb je gemaakt. Maar wat een gedoe zeg met die verf..

    Groetjes, Merit en Annemarie

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik zag het op Instagram inderdaad, maar had nog niet helemaal in de gaten wàt er nou op die muur zat.... mijn Vincent had het flesje meteen in de vuilnisbak gegooid denk ik ;-) maar de spetters op je kaart zijn wel heel goed gelukt!! Leuk kaartje! Fijn weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hihi, ja dat ging niet helemaal volgens plan ;) Maar ja... er zijn ergere dingen. Gaaf pakket en heel mooi, sfeervol kaartje heb je gemaakt!
    grtz Colien

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Oh jee dat klinkt als een grote knoeiboel! Op je kaart niets van te zien, die is supernetjes zoals altijd. Hij is prachtig!!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een toffe kaart!! En wat een gaaf pakket!! Gaan vast nog veel mooie dingen uit voortkomen. En ja soms heb je pech. Wel balen alles onder de zwarte verf. Ik heb dit jaren terug al eens gehad met een tube rode verf. Ik heb jaren gordijnen gehad met een paar rode spikkels die er echt niet uit wilden. (ik denk dat weinig mensen die opgevallen is).
    Dat je nog wel veel plezier met en van het pakket mag hebben.
    Fijne week!!
    Groeten van Femminde

    BeantwoordenVerwijderen

Hallo,
Gezellig dat je mijn blog bezoekt (of zelfs volgt). Ik zou het erg leuk vinden als je een berichtje achterlaat, deze lees ik met veel plezier. Bedankt en tot snel weer!

Liefs,

Linda

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.