maandag 30 december 2013

Terugblik: 2013 in kaarten

Lieve allemaal,

Zoals ik vorig jaar ook deed, heb ik ook nu weer een overzicht van het jaar gemaakt. Dit deed ik aan de hand van mijn creatieve uitspattingen. Het is, vind ik, toch een redelijk revolutionair jaar geweest wat betreft het knutselen. Wat hield het knutseljaar 2013 voor mij in?

Ik heb:
  • 260 euro opgehaald voor de Alpe d'Huzes door het verkopen van mijn kaarten
  • een Cuttlebug gekocht (+ heel wat leuke mallen en deze sindsdien heeeel vaak gebruikt)
  • Eline Pellinkhof ontmoet tijdens een hele leuke Make & Take in Dordrecht
  • Mijn eerste opdracht gehad (een kraamcadeautje maken)
  • Kennis gemaakt met het inkleuren van stempels (oh wat leuk is dat!) en een gave set Spectrum Noirs aangeschaft
  • Een washi tape verslaving opgebouwd
Helaas heeft 2013 naast al deze mooie knutselmomenten toch een zwart randje. Mijn moeder is sinds begin dit jaar erg ziek. Mijn allerbeste en allerliefste knutselmaatje! Zij vecht keihard tegen kanker en dat doet ze goed, ze is ontzettend sterk! Begin 2014 zal nog zwaar worden: dan wordt zij voor een maand lang opgenomen in het ziekenhuis voor (hopelijk!) de laatste chemo. Een hele zware, waarbij de laatste slechte cellen uit haar lichaam worden aangepakt. De bedoeling is dat ze na deze behandeling genezen is, daar gaan we vooralsnog vanuit. Ik hoop dat ons leven daarna weer iets rustiger wordt en dat we weer lekker samen kunnen gaan knutselen! En natuurlijk naar creabeurzen kunnen gaan om ons daar weer heerlijk te 'misdragen' :-).

Dan nu weer terug naar het vrolijke gedeelte: Per maand heb ik twee (oké, soms drie omdat ik zo slecht kan kiezen) van mijn favoriete creaties uitgelicht. Kijk je mee?

Januari

In stijl met het weer buiten, maakte ik in januari dit sneeuwvlokken-kaartje. Je kan maar niet vroeg genoeg beginnen met de Kerstkaarten toch?

Maar van sneeuw krijg je het koud, dus ook een kaart met een lekkere warme kop thee:



Februari
Voor de liftchallenge, waaraan in ook regelmatig probeer mee te doen, maakte ik dit kaartje. Ik vind het nog steeds een erg leuke vorm kaart, zou er binnenkort nog wel zo een willen maken!


We blijven nog even bij de vogeltjes, want voor een collegaatje maakte ik in februari nog dit verhuiskaartje. Simpel idee, maar door de verschillende materialen vind ik hem toch erg leuk:




Maart
Naar een idee van Berlinde, bij wie ik regelmatig even op de blog kijk voor wat goede inspiratie, maakte ik dit kaartje in vintage stijl:


En voor een nichtje dat bezig was met eindexamens, en het natuurlijk gewoon ging redden, maakte ik alvast dit kaartje. Een stoer kaartje voor een stoere meid!


April
In de maand april doneerde ik 260 euro aan een vriend die de Alpe d'Huzes- uitdaging aan ging. Ik wilde mede door de ziekte van mijn moeder graag een bijdrage leveren. Dit deed ik door een groot deel van mijn zelfgemaakte kaarten te verkopen aan familie en vrienden. Ik verkoop ook nu nog steeds kaarten, al is het met een iets lager tempo. De voorraad is namelijk behoorlijk geslonken. Maar heb je interesse? Let me know!

Als tweede creatie van april, laat ik dit verhuiskaartje zien. Ik vind het een gezellig kaartje dat me doet denken aan het voorjaar.



Mei
Dit is dan wel geen kaart, maar het was wel een heel leuk creamoment: Make en Take met Eline Pellinkhof bij Pipoos in Dordrecht.


En nog een niet-kaart creatieve uitspatting: lijstjes! Ik maakte er een voor de geboorte van een achterneefje en een voor Moederdag:




Juni
De creamaand juni werd in de eerste plaats gekenmerkt door mijn eerste 'echte' opdracht! Naar aanleiding van een post op Facebook met bovenstaande lijstjes, werd ik gevraagd een lijstje voor een pasgeboren meisje te maken. Dit deed ik aan de hand van het geboortekaartje, waarvan de afbeelding met het wiegje is.


Daarnaast stond juni in het teken van mijn beginnende Washi-tape verslaving:





Juli
In de zomer ben ik nooit zo heel erg actief op knutselgebied, maar dit jaar ben ik op dat moment wel begonnen met het inkleuren van stempels. Na wat research kocht ik een heel set Spectrum Noir markers en kon ik aan de slag!


En nog beter: washi tape gecombineerd met inkleuren :-).



Augustus
Een lekker zomers kaartje!



En als tweede creatie van deze maand laat ik jullie er een zien die gemaakt is met de nieuwe serie van Eline Pellinkhof 'Woodland Christmas'. Dit kaartje werd ook op Eline's Blog getoond als voorbeeld, waardoor ik me nog steeds vereerd voel!



September
Dit is uiteindelijk een van mijn favoriete kerstkaarten van dit jaar geworden, die ik naar mijn ouders heb gestuurd:

En nu ik druk bezig ben met het inkleuren van stempels, konden Eline's Babies natuurlijk niet uit blijven. Te schattig! Hier eentje in combinatie met washi tape:




Oktober
Deze maand had ik niet zoveel knutseltijd, maar toch twee favoriete kaartjes:

Een lekker vrolijk meisjeskaartje:


En alweer een kerstkaart:



November
De druk om kerstkaarten te maken is nu toch ietsjes toegeslagen. Ondanks de slimme 52 Weeks of Christmas van Yvonne, heb ik toch nog aardig wat te doen! Maar dat lag meer aan mezelf hoor, ik was er niet alle 52 weken bij. Volgend jaar doe ik weer mee! Het scheelde wel een hoop!

Twee kerstkaarten dus om te laten zien nu. De eerste kaart was weer voor een Lift Challenge met de schattige ginger bread mans :-).


En een Kerstdorpje:



December
Uiteraard ook in december twee kerstkaarten om te laten zien! Beide kaarten zijn gemaakt met mijn favoriete kerstpapier: Eline's Scandinavian Winter.

Eentje met een Kerstboom en schattige engeltje:


En de laatste met zo'n te gek uiltje van Eline!


Wat bracht het jaar 2013 jullie op crea- en knutselgebied?

Tot slot wil ik iedereen een fijne jaarwisseling wensen en een onwijs goed en vooral creatief 2014! Tot volgend jaar!

Heel veel liefs,

Linda

8 opmerkingen:

  1. Een enig overzicht van 2013 Linda en veel voor mij helemaal nieuw omdat we elkaar nog niet zo lang "kennen", echt leuk!
    Schrikken van het bericht over je moeder, heel heftig en ze heeft nog een zware maand te gaan. Hoop dat jullie een fijne jaarwisseling hebben en voor 2014 alle goeds en heel veel sterkte!

    xx Irene

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heel veel sterkte gewnest voor je moeder! Leuk, je kaartenoverzicht. De spectrums zijn ook mijn knutselkamertje binnengekomen!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een ontzettend leuke blogpost laat je zien, ik heb met plezier gelezen en je mooie
    kaarten bekeken, geweldig, en in 2014 gaan we gewoon verder met genieten van elkaars
    mooie kaarten, op een creatief jaar !

    Hele fijne gezellige dagen nog gewenst,
    lekker genieten en knutselen.
    Een prachtig, geweldig en goed uiteinde
    en de allerbeste wensen voor 2014 ☺

    Veel liefsss van Erica ☼

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een mooi overzicht heb je gemaakt Linda, ik wens je voor volgende jaar veel kracht toe, en heel veel sterkte met je moeder, ik hoop van harte dat ze gaat genezen. Verder wens ik je alle goeds toe voor 2014!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een mooi overzicht is dit Linda, en wat een moeilijk jaar heb je achter de rug. Gelukkig heb je dan een hobby waarin je ontspanning vindt. Heel veel sterkte ook voor het komende jaar en ik duim voor je dat je snel weer met je moeder kunt freubelen. Ook heel bijzonder vind ik het bedrag dat je voor Alpe d'Huzes binnen hebt gehaald, TOP!!! Dat 2014 maar een jaar mag worden met veel creatieve uitspattingen!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Mooi overzicht! Als je terugkijkt zie je dat er heel veel gebeurd is in een jaar. Heftig! Sterkte voor de komende tijd, ik hoop dat het na de behandelingen goed zal gaan met je moeder! Fijne jaarwisseling, en vooral ook héél veel knutselplezier! Groetjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Sterkte met je moeder. Het is moeilijk, heel moeilijk, ik weet het helaas uit eigen ervaring.
    Hopelijk brengen de behandelingen het gewenste resultaat.

    Je overzicht is heel leuk geworden. Voor 2014 de beste wensen!
    Groetjes, Judith

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Pittig, de gezondheid van je moeder. Ik hoop voor jullie allemaal dat ze die stomme ziekte de baas wordt, sterkte de komende tijd. Je bent lekker productief geweest afgelopen jaar, wat een leuk overzicht heb je er van gemaakt. Mijn hoogtepunten staan ook in een overzicht op mijn blog. De beste wensen voor 2014!

    BeantwoordenVerwijderen

Hallo,
Gezellig dat je mijn blog bezoekt (of zelfs volgt). Ik zou het erg leuk vinden als je een berichtje achterlaat, deze lees ik met veel plezier. Bedankt en tot snel weer!

Liefs,

Linda

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.