zaterdag 31 januari 2015

Ik Hou van Holland #4

Wat is er meer Hollands dan een fiets? Ja oké, een molen, maar daar heb ik al twee ik-hou-van-Holland-kaartjes mee gemaakt. Dus nu een Hollands kaartje met de nummer twee van de meest Hollandse dingen :).


Uiteraard hoort Delfts Blauw bij een Nederlands kaartje en ik heb wat bloemetjes in het fietsmandje gestopt :).


Ingrediënten voor deze kaart:
- Basiskaart zandkleurig
- Designpapier: Eline's Beach House
- Designpapier dots: gewonnen candy
- Ribbelkarton: Joycrafts Corrugated Cardboard Small
- Stans fiets: Marianne Design LR0233
- Parelbloemetjes
- Touwtje

Tot slot nog een warm welkom aan mijn nieuwe volgers: Suzan, Marja en Wendy! Leuk :).
Fijn weekend nog!

Zie ook:

Liefs,

Linda

maandag 26 januari 2015

Stroken #2 - Hoera

In het kader van de voorraad aanvullen, laat ik jullie nog twee eenvoudige kaartjes zien vandaag. Ik ging dit keer voor wat neutrale kaarten die eventueel ook voor een mannen-verjaardag kunnen worden gebruikt.


De hoera-stansen heb ik met 3D plakkertjes bevestigd, zodat ze iets omhoog komen.


Deze kaart doet mee aan de challenge 'numbers' bij Crafts 4 Eternity.

Het enige wat je voor dit soort kaarten nodig hebt is mooi designpapier en de rest komt dan eigenlijk vanzelf :). Na het bovenste kaartje maakte ik er nog een in maritieme stijl:


Ingrediënten voor deze kaarten:
- Basiskaart zwart en zandkleurig
- Designpapier: My Mind's Eye - Kraft Sunday & Maja Design - Life by the Sea 
- Stans 'hoera + stempel 'een feestje'': Marianne Design COL1348
- Washi tape - Hema & Etsy
- Knoopjes en dew drops
Zie ook:

Liefs,

Linda

zondag 25 januari 2015

Washi Tape Madness #23 - Nieuwe Tapejes!

Op advies van Miranda ben ik vrijdag naar Action gerend om nieuwe washi tape in te slaan! En wat een leuke spulletjes hadden ze weer! Mijn buit vind je onderaan dit bericht :). Bedankt voor de tip, Miranda!


Zaterdag ben ik gelijk aan de knutsel gegaan met mijn nieuwe tapejes! Daarbij maakte ik twee kaartjes in een kleurstelling waarvan ik eigenlijk niet zoveel knutsels heb, maar die ik eigenlijk wel heel erg leuk vind: turquoise, lila en wat zwart/wit/grijs. Ben dan ook super blij met deze nieuwe aanwinst aan tape!


Ik was zo lekker aan het plakken, dat ik nog een tweede kaartje maakte. Daarbij gebruikte ik ook mijn nieuwe 'Thanks'-stans.


Ingrediënten voor deze kaarten:
- Basiskaart turquoise
- Basiskarton lila, wit en zwart
- Stans vlinder: Marianne Design LR0115
- Stans en stempel vogelhuisje: Marianne Design COL1309
- Stans alfabet: Marianne Design Craftable Mini Alfabet CR1281
- Stans 'thanks': Lawn Fawn Scripty Thanks
- Washi tape: Action
- Houten vogeltjes: Xenos
- Plaksteentjes: Boekenvoordeel

Dit laatste kaartje doet mee aan de challenge 'things with wings' bij Fussy and Fancy en aan de challenge 'thank you card' bij Unstampabelles.

Natuurlijk kon ik het weer niet laten om het bij een paar rolletjes washi tape te houden... ik kocht 4 setjes washi tape en daarnaast vond ik nog leuke houten knopen, wiebeloogjes (yeah, die zocht ik!) en houten cijfers bij Action. Toen ik daarna nog bij Kruidvat in de 50%-kortingstelling keek, vond ik daar nog wat vrolijke knoopjes en plakparels voor een zeer aangename prijs! Tadaaaa.. daar word ik blij van!


Liefs,

Linda

vrijdag 23 januari 2015

Vakjeskaarten #12 - Hoera en Wedding

Mijn kaartenvoorraad is wat uitgedund... de laatste maanden heb ik niet veel tijd gehad om te knutselen en de tijd die ik had besteedde ik veel aan het maken van kerstkaarten. Dus om de stapel wat aan te vullen maakte ik wat eenvoudige kaartjes.


Ik koos ervoor om vakjeskaarten te maken: Makkelijk te doen, maar een leuk effect vind ik. Eerst ging ik aan de slag met 'Hoera'. Vaak heb ik toch het meest felicitatie-kaartjes nodig.


En nog eentje, in een andere kleurstelling:


 Maar ik was lekker bezig, dus tot slot maakte ik er nog een kaartje bij voor een bruiloft.


Ingrediënten voor deze kaarten:
- Designpapier: Marianne Design (zwart/wit) en Authentique Thankful (herfstkleurtjes)
- Stans 'hoera': JoyCrafts 6002/0297
- Stans alfabet: Tim Holtz - Chip Block
- Plakparels

Hebben jullie ook altijd een voorraadje kaarten of maken jullie elke kaart persoonlijk?

Zie ook: 

Vakjeskaart #11
Vakjeskaart #10
Vakjeskaart #9
Vakjeskaart #8
Vakjeskaart #7
Vakjeskaart #6
Vakjeskaart #5
Vakjeskaart #4
Vakjeskaart #3
Vakjeskaart #2
Vakjeskaart #1

Liefs,

Linda

dinsdag 20 januari 2015

Ik Hou van Holland #3

Zoals ik gisteren al vertelde, hebben mijn moeder en ik een heel productief kaartenweekend gehad. In de komende tijd zal je de gemaakte kaartjes tegenkomen op mijn blog. 


Ik ben weer eens aan de slag gegaan met het prachtige 'Beach House'-papier van Eline Pellinkhof. Het begint aardig op te raken, dus ik wil op de volgende hobbybeurs weer een nieuwe kopen :). 

Het tegeltjespapier met Delfts-blauw-look geeft me altijd een 'ik hou van Holland'-gevoel. Vandaar mijn keuze om dit te combineren met het molentje.


Ingrediënten voor deze kaart:
- Basiskaart zandkleurig
- Designpapier: Eline's Beach House
- Stans molen: Marianne Design LR0208
- Stempel 'gefeliciteerd': JoyCrafts 6410/0021
- Houten bloemetjes: Xenos
- Vellum/ perkamentpapier

Dat was 'm weer voor vandaag :), tot snel weer!

Zie ook:

Liefs,

Linda